Passivhaus

Építek egy házat aminek a fűtésére nem akarok majd sokat költeni. Ezért a passzívházszabvány alapján indultam el, de nem passzívházat akarok. Hogy miért nem, az a blogból ki fog derülni. A blogban a házépítésről tervezésről fogok írni, beszélgessünk egy kicsit az energiatakarékos építészetről.

Belevágtunk

2008.09.23. 21:45 little honey

Vágjunk bele!

Illetve már jó ideje belevágtunk, 2008 januárja óta folyik a ház konecepcionális tervezése. Onnan indultam, hogy jó-jó építek egy házat, de mennyibe fog kerülni azt fenntartani, mindenek előtt hűteni-fűteni.
Ez mondjuk biztos az én fejlövésem, de nem szeretem az olyan dolgokat, amit az ember egyszer kifizet, aztán utána még egy párszor újra kifizeti. Merthogy a dolog megszerzése egy csomó költséget hoz magával. Így aztán elkezdtem gondolkozni, hogyan lehetne ezt az egész építkezést úgy megúszni, hogy ne verjem magam még nayobb költségekbe.
A második kiindulópontom - és ez megint az én fejlövésem - az volt, hogy a Gazprom azt a kört, amit mostanában fut nem dollármiliókért, sokkal inkább dollármiliárdokért futja. És ezt mi fogjuk neki összedobni. Vállalkozó vagyok, megtanultam egy-két dolgot a pénzről, és az a benyomásom, hogy ennek csúnya vége lesz.
Vagyis elkezdtem utánajárni, hogyan is lehet a gatyámat nem elkölteni gázszámlára. Az út kb 20%-ánál vagyok most, de már eddig is annyira klassz az egész, hogy gondoltam elkezdem leírni, hátha érdekelnek ezek a dolgok mást is, és talán egy kicsit sikerül majd együtt gondolkodni.
A poént lelövöm: nem passzívházat építek, hanem egy olyan házat ami próbál optimumot teremteni az német szabványok álmai és a magyar építőipar realitásai, illetve a lakásért élünk és a lakás van értünk szemlélet között. 

 

2 komment

Címkék: ház építkezés nyereség épület telek alacsony energiatakarékos paszív szoláris szélgenerátor energiájú tájolás

A bejegyzés trackback címe:

https://passivhaus.blog.hu/api/trackback/id/tr93678298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ági2 2008.11.07. 00:19:13

köszönöm a cikket-jó tudni, hogy mi sem vagyunk egyedül elképzelésünkkel. A passzívház bizony jó lenne , de való-igaz: megőszülnénk belé:-)
szóval marad a "félmegoldás", ami szintén nagyon ígéretes.
Mi még keressük a telkünket (valahol Budapesten BKV közelben), - de eldöntöttük: valahogy megoldjuk hogy minél joban függetlenítsük magunkat az őrült energiaáraktól. Inkább törlesztjük a "függetlenítésünket", mint a gázszámlát! Végülis,- valamibe csak bele kell őszülni.
Sok kitartást és sikert kívánok!
Ha akadna hasznos tudnivaló (férjem építész-nem is akár milyen)-írok még.

little honey 2008.11.16. 22:41:28

köszönöm, persze nekem is jó, hogy nem vagyunk egyedül. akárkivel beszéltem, aki érintett volt, ez volt az első reakciója: jaj de jó, nem vagyok egyedül. hát, ma még itt tart, de remélem pár év múlva ez megfordul, és a nem ilyet építők keresgethetik a társaikat:)
süti beállítások módosítása